Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms och fri frakt i det angivna priset. Vi levererar alla tapeter kostnadsfritt inom Sverige, i samarbete med DHL och Schenker. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

Leveranstid

Leveranstiden är normalt ca 1-1,5 vecka. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem din tapet så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från tryckeriet. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning sker omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.